Betalingsdienstaanbieder
De transacties die worden verricht op WinterTrex, worden beveiligd door het betaalsysteem Stripe (https://www.stripe.com). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
Stripe is een technische dienstverlener en neemt geen geschillen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met WinterTrex en/of uw bank worden geregeld.
Wilt u meer weten over Stripe, neem dan een kijkje op https://www.stripe.com.
Stripe is een technische dienstverlener en neemt geen geschillen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met WinterTrex en/of uw bank worden geregeld.
Wilt u meer weten over Stripe, neem dan een kijkje op https://www.stripe.com.
Frequently Asked Questions
Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen - chronologisch van het Zoeken & Boeken van de passende reis tot de heen- en terugreis.
Inhoud
1. Zoeken & Boeken
- Hoe vind ik de passende reis? Weet je al wanneer je op vakantie wil? Gebruik dan de zoekmachine Zoeken & Boeken bovenaan onze website. Door het gewenste gebied en het aantal personen aan te geven, worden je de beste opties getoond. Als alternatief heb je de mogelijkheid om onze reiscategorieën, last-minutes te bekijken. Heb je meer zin in een speciale eventweek met feesten & plezier op de pistes voor weinig geld? Dan is onze evenementen wat voor jou!
- Welke soorten accommodaties zijn er en waarin verschillen ze? Een uitgebreid overzicht van onze accommodaties vind je hier.
- Hoe kan ik boeken? Online-boeking: na de keuze van de accommodatie en het type kamer word je door het boekingsproces geleid en is de boeking binnen enkele stappen afgerond.
Telefoonboeking: natuurlijk kunt je ons bellen en telefonisch een boeking maken. Hou de voor- en achternamen en geboortedata van alle reizigers gereed. - Is de skipas inclusief? Normaal gesproken is de skipas bij de reisprijs inbegrepen. Verdere informatie daarover vind je hier.
Alle informatie over wijzigingen of aanvullingen achteraf vind je onder het kopje 'Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen?'. - Is het zinvol om ski- of snowboardlessen en materiaal voor vertrek te boeken? Ja, door langetermijncontracten met onze partners betaalt u bij ons minder voor ski- en snowboardlessen of materiaal vergeleken met de plaatselijke prijzen.
- Welke kortingen zijn er? Wij bieden u talrijke kortingen aan zoals leeftijdskortingen en groepskortingen of goedkopere prijzen voor het materiaalverhuur. Verdere informatie over de kortingen en hoe u deze voor uw reis kunt gebruiken, vindt u hier.
- Tot wanneer voor vertrek kan ik boeken? U kunt tot op de laatste werkdag (ma.-vrij.) voor reisaanvang tot uiterlijk 15 uur boeken. De betaling vindt plaats via bankoverschrijving, creditcard of iDEAL. Bij boekingen op korte termijn, dat wil zeggen vanaf ca. 2 weken voor reisbegin, bevelen wij u echter de betaling per creditcard aan, omdat wij anders een betalingsbewijs van u nodig hebben. Pas nadat het geldige bewijs van uw online overschrijving bij ons aangekomen is, ontvangt u de reisdocumenten per e-mail (PDF). Verdere informatie over onze betaalmogelijkheden vindt u hier.
- Wat betekent „op aanvraag“ boeken? „Op aanvraag“ boeken betekent dat de gewenste kamer buiten onze contingenten valt en - na uw officiële boeking - eerst bij de accommodatie moet worden nagevraagd of deze kamer nog beschikbaar is. Het nagaan van de beschikbaarheid kan tot 7 werkdagen duren, tijdens deze periode bent u reeds aan de boeking gebonden. Vaak krijgen we echter al sneller een antwoord van de accommodatie. Indien de accommodatie de kamer bevestigt, ontvangt u binnenkort de reisbevestiging/factuur via e-mail.
Wanneer de kamer niet meer beschikbaar is nemen we contact met u op. De boeking komt in dit geval niet tot stand. Hierover wordt u zo spoedig mogelijk via e-mail of telefonisch geënformeerd. Natuurlijk proberen we aan de hand van uw wensen een alternatief te vinden. U bent vanzelfsprekend niet verplicht het alternatieve aanbod te accepteren. - Hoe kan ik één of meerdere tegoedbonnen verzilveren? Er zijn twee versies van tegoedbonnen: tegoedbonnen die per boeking gelden en tegoedbonnen die per persoon geldig zijn. Op de tegoedbon kunt u nalezen om welke versie het gaat.
Tegoedbonnen per persoon: Er kunnen per boeking meerdere tegoedbonnummers worden ingevoerd. Indien de ingevoerde tegoedbonwaarde boven de reisprijs voor de desbetreffende reiziger ligt, vervalt de resterende waarde. Een terug- of uitbetaling is niet mogelijk.
Tegoedbonnen per boeking: Er kan slechts 1 tegoedbonnummer per boeking worden ingevoerd. Bovendien is de verzilvering van de tegoedbon gebonden aan een minimumreisprijs per boeking (zie ook info op de tegoedbon).
Tegoedbonnen kunnen, indien vermeld op de tegoedbon, online worden ingevoerd. Indien u over meerdere tegoedbonnnen beschikt, die per persoon gelden, voer dan alstublieft alle tegoedbonnummers in bij "reiziger 1" (bv.12345, 54321, 45678). Het eerste tegoedbonnummer geldt voor "reiziger 1", het tweede tegoedbonnummer geldt voor "reiziger 2" enz.
Bij een tegoedbon, die per boeking geldig is, wordt de korting voor "reiziger 1" gerekend.
Na invoer van de tegoedbonnummer(s) en de persoonsgegevens van de hoofdboeker klikt u op de knop 'tegoedbon verzilveren'. Daarna wordt er een nieuw prijsoverzicht getoond waarin ook de tegoedbon verwerkt werd. Hier klikt u nogmaals op DEFINITIEF BOEKEN.
- Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen? Een naboeking (persoon, materiaalverhuur, lessen, skipasverlenging/-uitbreiding, verzorging - extra services afhankelijk van de aanbieding, zie boekingsproces) kan telefonisch of per e-mail tot 14 uur op de werkdag (ma.-vrij.) voor vertrek gedaan worden in zoverre de rest van de reisprijs per creditcard betaald wordt. Als u de reis oorspronkelijk met overschrijving geboekt heeft, kunt u ons telefonisch de gegevens van de creditcard meedelen. Als u de reis al met creditcard geboekt heeft, wordt de resterende som automatisch van uw rekening afgeboekt. Een naboeking die u per overschrijving wenst te betalen, kan enkel tot 16 dagen voor vertrek gebeuren.
- Is een baby bij de ouders meeverzekerd? De baby's zijn bij de ouders meeverzekerd als beide ouders de verzekering afgesloten hebben en de baby's ons bij de boeking reeds gemeld werden en dus ook op de reisbevestiging staan.
- Kan ik een reis voor 2 weken boeken? Aangezien een groot deel van onze reizen voor 7 nachten aangeboden wordt, is een 2-weken boeking (als één geheel) jammer genoeg niet mogelijk. Wel bestaat de mogelijkheid 2 aparte weken na elkaar te boeken (gelieve wel op voorhand de beschikbaarheid na te kijken voor beide data!). Als u elke dag wilt skiën, boek dan a.u.b. in de eerste week de skipasverlenging bij. Gelieve ons na het doorvoeren van beide boekingen zo snel mogelijk te contacteren zodat we de boekingen aan elkaar kunnen linken. Aangezien het echter nog steeds 2 aparte boekingen betreft, worden alle benodigde documenten apart per week verstuurd.
- Hoe vind ik een rolstoeltoegankelijke accommodatie? Nadat u uw criteria (reisbestemming, personen, reisdata, reisduur) hebt ingevuld, vindt u aan de linkerkant de mogelijkheid gedetailleerd te zoeken. Hier kunt u bij het puntje "faciliteiten van de accommodatie" de filter "rolstoeltoegankelijk" aanklikken. In de resultatenlijst ziet u dan alleen accommodaties die rolstoeltoegankelijk zijn.
Graag vragen wij bij de gewenste accommodatie aan of er in de door u gekozen periode rolstoeltoegankelijke kamers beschikbaar zijn. Hiervoor kunt u ons gerust bellen. - Kan ik als minderjarige een reis boeken? Indien u de reis boekt en op het tijdstip van de boeking minderjarig bent, dan hebben we een schriftelijk akkoord nodig van de ouders. Gelieve ons deze verklaring zo snel mogelijk per fax of per post toe te sturen( Gelieve dit voorbeeld te gebruiken) aangezien anders uw boeking niet verwerkt kan worden.
- Zijn mijn gegevens versleuteld? Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om uw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen uw browser en onze website waarbij de toegang tot uw persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Uw persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
2. Betaling
- Wanneer en hoe wordt de reisprijs betaald? Bij ontvangst van uw reisbevestiging is een aanbetaling van 25% van de reisprijs verschuldigd (plus het bedrag van de reisverzekering). De restsom is 6 weken voor reisbegin verschuldigd. Volgt de aanmelding binnen de 6 weken, is het totaalbedrag ineens verschuldigd. De betaling kan geschieden per overschrijving, iDEAL of creditcard. Het versturen van de reisdocumenten kan slechts gebeuren als de complete reis betaald is. Ten vroegste echter 14 dagen voor vertrek.
- Hoe gebeurt de betaling via iDEAL? Na uw boeking ontvangt u van ons de reisbevestiging/factuur, vlak daarna sturen wij een separate e-mail met een betalingslink voor de iDEAL betaling.
Wanneer u tijdens de boeking heeft gekozen voor betaling van het totaalbedrag of op korte termijn (vanaf 6 weken voor reisbegin) heeft geboekt, moet het totaalbedrag direct betaald worden. Wanneer u heeft gekozen voor een aanbetaling en restbetaling, dient u eerst rond 25% van het totaalbedrag te betalen. Voor de restbetaling die tot 6 weken voor vertrek betaald moet worden, krijgt u een nieuwe e-mail met een betalingslink.
Gelieve de betaling direct na ontvangst van de link uit te voeren. - Hoe gebeurt de betaling per overschrijving? Binnen enkele dagen na de boeking ontvangt u uw reisbevestiging via e-mail. Deze bevat ook de bankgegevens en de correcte mededeling. Maak het bedrag alstublieft op tijd over.
Als wij bij laattijdige boekingen met overschrijving een betalingsbewijs van u nodig hebben, zullen wij contact met u opnemen. In dit geval vragen wij u rekening te houden met volgende punten:
Zend het betalingsbewijs per e-mail aan info-nl@wintertrex.nl,
of per fax aan +49 221 33 60 62945 – vermeld op de fax alstublieft „info-nl@wintertrex.nl“.
Let er alstublieft op dat het betalingsbewijs geldig is.
Wat er op het betalingsbewijs moet staan:
- De ontvanger is „TravelTrex GmbH“.
- De bankgegevens (IBAN + BIC) van TravelTrex GmbH moeten volledig, correct en herkenbaar ingevuld zijn – die gegevens vindt u op uw reisbevestiging/factuur.
- Het logo van de bank moet herkenbaar zijn.
- Het bedrag moet met het open/gevraagde bedrag overeenkomen.
- Het bewijs mag geen Word- of Textdocument zijn.
- Er moet een vermelding zijn dat de overschrijving uitgevoerd werd: bv. screenshot uit uw Online-Banking incl. vermelding van de Tan-code of een bewijs in papiervorm met uw handtekening en een handtekening en stempel van uw bank.
- Uw saldo moet herkenbaar zijn en mag na de uitvoering van de overschrijving niet in minus staan.
- Als u de gewenste pagina op uw scherm ziet, dan
- drukt u op de toets „prtscr“ of
- tegelijkertijd op „ctrl“ en „prtscr“
- U opent een Worddocument en voegt met "ctrl" en "V" het screenshot toe.
- U slaat het bestand op en stuurt het ons toe in bijlage van een e-mail.
Nadat wij het geldige betalingsbewijs ontvangen hebben, zenden wij u vanaf 14 dagen voor reisbegin uw reisbescheiden toe. - Hoe gebeurt de betaling per creditcard? Houd bij uw boeking alstublieft de volgende gegevens bij de hand:
- Banknaam
- Creditcardhouder
- Creditcardnummer
- Geldigheidsdatum
- CVC-code
Bij Visa- en Mastercard bestaat de CVC-code uit de drie laatste cijfers in het handtekeningenveld op de rugzijde van de creditcard.
Bij American Express vindt u de viercijferige CVC-code op de voorzijde van de creditcard boven het kaartnummer.
Gelieve er rekening mee te houden dat bij creditcardbetaling met American Express een kost ter hoogte van 3% van de reisprijs verschuldigd is. Betaling via VISA en Mastercard is gratis.
De afwikkeling van de transactie gebeurt via de leverancier van betaaldiensten Stripe. Verdere informatie vindt u hier.Gelieve er rekening mee te houden dat na de online-boeking t/m $1,- afgeboekt wordt. Dit bedrag wordt meteen daarna weer vergoed. Dit proces is nodig voor de verificatie van uw creditcard.
- Zijn mijn gegevens versleuteld? Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om uw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen uw browser en onze website waarbij de toegang tot uw persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Uw persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.
3. Voorbereiding van de reis
- Waarmee moet ik rekening houden wanneer ik een reis naar het buitenland boek (inreis- en gezondheidsbepalingen)? Voordat u op vakantie naar het buitenland vertrekt moet u ervoor zorgen dat u een geldig paspoort hebt. Een rijbewijs is geen geldige legitimatie aan de grens.
Voor Nederlandse staatsburgers is het voldoende om bij reizen binnen de EU een geldig ID-bewijs mee te nemen.
Indien u een andere nationaliteit bezit, meerdere nationaliteiten bezit of buiten de EU wilt reizen bent u misschien verplicht een visum aan te vragen. Dit kan enkele weken duren en moet daarom zo spoedig mogelijk gebeuren. Mocht u informatie over een visum willen ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen.
Binnen de EU zijn er geen richtlijnen met betrekking tot inentingen voor reizen naar het buitenland. Echter is het altijd aan te raden een overzicht van uw inentingen te hebben (sowieso in geval van een ongeluk). Informeer u bovendien op tijd over geldende gezondheidsbepalingen.
Daarnaast raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten om het risico van hoge kosten te voorkomen, mocht er een ongeluk voor of tijdens uw reis gebeuren. U hebt tijdens het boekingsproces de mogelijkheid verschillende verzekeringen toe te voegen. - Wanneer en hoe ontvang ik de reisbescheiden? De reisdocumenten worden vanaf 14 dagen voor reisaanvang per e-mail toegestuurd. De documenten zijn te vinden als PDF-document in de bijlage van de e-mail. Wanneer u geen Adobe Acrobat Reader heeft geïnstalleerd op uw computer, vindt u in de e-mail een link om deze gratis te downloaden. In het geval dat u geen e-mailadres op heeft gegeven bij de boeking ontvangt u de reisdocumenten per post. In beide gevallen wordt de voucher enkel op naam van de hoofdboeker opgesteld, deze is echter geldig voor alle reisdeelnemers.
- Moet ik bedlinnen/handdoeken meenemen? Of uw appartement is voorzien van bedlinnen en/of handdoeken of dat dit ter plaatse kan worden gehuurd, vindt u bij de accommodatiebeschrijving. In hotels, pensions en gasthoven zijn bedlinnen en handdoeken altijd inclusief.
- Hoe zijn de keukens in de appartementen uitgerust? Normaal gesproken zijn de keukens uitgerust met servies, pannen, fornuis en oven/magnetron. Toiletpapier, afwas- en poetsmiddel moet u zelf meenemen. Het is natuurlijk ook mogelijk deze en verdere benodigdheden ter plaatse te kopen in een supermarkt.
- Wat moet ik allemaal meenemen op vakantie? Is er een checklist? Ja, in deze paklijst vindt u alles wat u niet mag vergeten. Printversie
geld en identiteitsdocumenten
- reisdocumenten
- pinpas resp. creditcard
- contant geld (plaatselijke munteenheid)
- identiteitsbewijs
- indien vereist een visum voor buitenlandse vakantiegangers
- documenten van de buitenlandse ziekteverzekering
materiaal
- ski/snowboard
- stokken
- skischoenen/snowboardschoenen
- indien nodig een helm (in Italië en Oostenrijk zijn helmen voor kinderen t/m 14 jaar verplicht)
- evt. schoendroger
- evt. skipas-horloge "Swatch-Access"
- evt. skiwax
ski-/snowboardkleding
- ski-/snowboardjas
- ski-/snowboardbroek
- muts
- bandana
- skisokken
- sneeuwbril
- zonnebril
- skihandschoenen
- sjaal
- evt. skimasker
- fleecetrui/-jas
- skihemd van ademend materiaal
- lang ondergoed
Op de piste
- zonnecrème met hoge beschermingsfactor
- lippenbalsem met lichtbeschermingsfactor
- zakdoeken
- gsm
- eerste-hulp set
- kleine rugzak
Bij verblijf in een appartement/vakantiewoning
- afwasmiddel
- vaatdoeken
- nood-toiletpapier
- nood-verzorgingsset (Houdt u a.u.b. rekening met de bagagevoorschriften bij een via ons geboekte reis. Voor verdere info klikt u hier.)
- handdoeken
- evt. bedlinnen/slaapzak
Bij autoreis
- sneeuwkettingen
- werkhandschoenen
- ijskrabber, antivriesspray, handbezem
- fluoriserend wegenvest
- routebeschrijving
- auto-atlas, navigatie-systeem
Vrije tijd
- gezelschapsspelletjes
- schrijfgerei
- leesvoer
Overig
- verzorging tijdens de reis (mueslirepen, koekjes, drankjes)
- foto-/videocamera, batterijen en oplader
- medicamenten (sportzalf, aspirine, pleisters)
- persoonlijk (badartikelen, kleding, huis-/badslippers, evt. bikini/zwembroek)
- dunne handschoenen
- wekker
- voor kleine reparaties naaigerei/veiligheidsspelden, schaar en plakband
- waxinelichtjes
- aansteker/lucifers
- zaklamp
- plastic zak
4. Vervoer en aankomst
- Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer ga? Nee. Samen met de reisdocumenten ontvang je een link naar een gratis routeplanner, waarmee je een gedetailleerde routebeschrijving kunt opstellen. Als je de route al eerder wenst te plannen, dan vind je op de website van uw vakantiebestemming onder "Vervoer" een kaart en een link naar een routeplanner. Hiermee kun je de route naar de bestemming gemakkelijk vinden.
- Welke vervoersmogelijkheden zijn er? Een overzicht van de aangeboden vervoersmogelijkheden resp. preciezere informatie vindt u hier.
- Toe hoe laat kan je inchecken bij de accommodatie? Normaal gesproken kunt u inchecken op de aankomstdag in de namiddag. Precieze informatie hierover kunt u vinden in uw reisbescheiden of van de reisleiding indien die ter plaatse is. Indien u later dan 18 uur zult aankomen, moet u van tevoren contact opnemen met uw accommodatie.
- Hoe kan ik de aankomstdag zinvol gebruiken? U kunt bijvoorbeeld het gebied bezichtigen, shoppen of de vrijetijdsfaciliteiten gebruiken. Als u de aankomstdag al wilt skiën, kunt u aan de kassa bij de lift een dagkaart of halve-dagkaart kopen. In alle gebieden kunt u uw bagage ergens achterlaten, in Frankrijk soms tegen een kleine vergoeding.
5. Ter plaatse
- Moet ik toeristenbelasting betalen? In veel gebieden moet je toeristenbelasting betalen. Dit bedrag zal tussen de € 0,20-2,50 per persoon/per nacht zijn. In Oostenrijk is de toeristenbelasting normaal gesproken bij de prijs inbegrepen, anders vindt u deze onder "kosten ter plaatse" bij de betreffende accommodatie. In Frankrijk en Zwitserland dient u deze ter plaatse te betalen.
- Moet de borg voor het appartement cash of met creditcard worden betaald? Op verzoek kan de borg met een gebruikelijke creditcard (bijv. Mastercard, Visa, American Express, Diners) worden betaald. Het is ook mogelijk de borg contant te betalen.
- Wanneer krijg ik de borg terug? Wanneer er geen schade is, krijgt u de contant betaalde borg op de vertrekdag aan de receptie van de accommodatie of via de reisleider terug. Wanneer de borg per creditcard betaald is, wordt het bedrag een paar dagen later (max. 3 weken later) op uw creditcardrekening teruggestort.
- Worden er ski- en snowboardlessen aangeboden? Wij bieden in vele gebieden ski- en snowboardlessen aan.
Als het niet mogelijk is om in het boekingsproces lessen te reserveren, kunt u dit bij de plaatselijke skischool doen. In veel plaatsen werken wij samen met partnerscholen, waarbij u ter plaatse kortingen van 5-15% op ski- en snowboardlessen ontvangt. Indien wij korting aanbieden, ziet u dit bij de inbegrepen services van de aanbieding. Samen met uw reisbescheiden ontvangt u een voucher. Deze kunt u ter plaatse indienen om de korting te ontvangen. - In welke taal worden de ski- en snowboardlessen gegeven? Deze worden over het algemeen afgezien van de nationale taal ook in het Engels gegeven.
- Welke manier van verzorging bieden de accommodaties aan? U heeft de keuze uit appartementen waar u zelf kookt, pensions met ontbijt en hotels met halfpension, volpension of all inclusive. De mogelijkheden wat betreft verzorging kunt u vinden op onze website op de pagina van elke accommodatie. De verzorging begint normaal gesproken op de dag van aankomst met het avondeten (indien u halfpension, volpension of all inclusive heeft geboekt) en eindigt op de dag van vertrek met het ontbijt.
- Waar wordt het eten geserveerd als ik als extra „verzorging“ bijgeboekt heb? De bijgeboekte maaltijden worden geserveerd in een restaurant of hotel in de buurt van uw accommodatie.
6. Vertrek en terugreis
- Wanneer zal het uitchecken plaatsvinden? Het uitchecken vindt normaal gesproken plaats op de morgen van vertrek rond 10 uur. Precieze informatie hierover ontvangt u in uw reisbescheiden en via de reisleiding ter plaatse als we die daar hebben.
- Kan ik op de vertrekdag nog skiën? Wanneer u op de vertrekdag nog graag wilt skiën, kunt u de skipas bij veel van onze aanbiedingen tegen vergoeding meteen tijdens de online-boeking verlengen. Kies hiervoor de 7-daagse skipas. Natuurlijk kunt u de skipas ook telefonisch of per e-mail tot 14 uur op de werkdag (ma.-vrij.) voor vertrek bij ons - of duurder ter plaatse - verlengen. Uw bagage kunt u (soms tegen betaling) tot u vertrekt in de accommodatie achterlaten. In sommige accommodaties kan na het skiën nog gedoucht worden (soms tegen betaling).
- Hoe verloopt de terugreis? Voor zover u de terugreis via ons heeft geboekt, vindt u hier alle nuttige informatie over het verloop van de vertrekdag.
7. Annulering van de reis
- Hoe kan ik mijn geboekte reis annuleren? Voor reisaanvang kunt u altijd van de reis afzien. De annulering moet door de hoofdboeker van de reis aan ons doorgegeven worden, wij raden aan schriftelijk (via e-mail) te annuleren. De berekening van de annuleringskosten is in onze Algemene Voorwaarden (punt 4) te vinden. Verdere informatie vindt u hier.
Mocht u de annuleringskosten voor een concreet geval willen aanvragen, dan kunt u onder vermelding van uw boekingsnummer een e-mail sturen naar annulering-nl@wintertrex.nl. Annuleringen zijn enkel mogelijk van maandag t/m vrijdag binnen onze openingstijden. Annuleringen die na 18 uur binnenkomen kunnen pas op de volgende werkdag (ma.-vr.) in behandeling worden genomen. - Hoe kan ik annuleringskosten vermijden? Wanneer u gelijktijdig met uw annulering een vervanger aan kunt bieden die uw deelnemersplaats inneemt ontstaan er geen annuleringskosten. Alle geboekte activiteiten en services (m.u.v. de verzekering) worden overgenomen door de nieuwe reiziger.
Misschien wilt u door een bepaalde reden omboeken naar een ander datum of een andere reisbestemming, alle benodigde informatie voor de condities van het omboeken vindt u hier. - Kan ik mijn geboekte reis omboeken? Alle informatie over de condities van het omboeken vindt u hier.
Wanneer u wilt aanvragen of een omboeking mogelijk is kunt u zich onder vermelding van uw boekingsnummer via e-mail wenden aan annulering-nl@wintertrex.nl. - Is een annuleringsverzekering zinvol? De annuleringsverzekering is zo belangrijk dat wij er wettelijk toe verplicht zijn u deze aan te bieden.
De verzekering dekt de kosten wanneer u bv. ziek bent en niet kunt deelnemen aan de reis. De annuleringskosten kunnen tot 90% van de reissom bedragen. De "frustratie" voor het afzeggen van de reis waar u zo naar uitkeek is al erg genoeg en om niet ook nog eens voor de financiële kosten op te draaien is het sterk aan te raden een Annuleringsverzekering af te sluiten. Deze vergoedt voor u de complete annuleringskosten (afgezien van een klein deel eigen risico) wanneer u de reis uit verzekerde redenen af moet zeggen. - Hoe kan ik de annuleringskosten verhalen op de verzekering? Wanneer u een annuleringsverzekering heeft afgesloten en de reis uit een verzekerde reden is afgezegd, kunt u de kosten verhalen op de verzekering en met het verzekeringsnummer direct de verzekeringsmaatschappij benaderen (dus niet via ons). Het verzekeringsnummer is gelijk aan het reisbevestigingsnummer.
De contactgegevens van de verzekeringsmaatschappij vindt u op uw verzekeringscertificaat. Van de verzekering krijgt u ook te horen welke documenten ze nodig hebben om tot uitbetaling over te gaan (bv. annuleringsrekening, artsverklaring). Denkt u er alstublieft aan dat een schadeclaim meteen gemeld moet worden.
8. Vriendenwerving
- Hoe werkt de vriendenwerving via WinterTrex? Wilt u vrienden, kennissen of familieleden overtuigen om eens op wintersport te gaan en daar ook nog van te profiteren? Dat is mogelijk via onze vriendenwerving.
Via e-mail krijgen alle WinterTrex-klanten een gepersonaliseerde link om vrienden te werven.
Deze link kan gedeeld worden met vrienden en geïnteresseerden. - Hoe kan ik profiteren door vrienden te werven? Wanneer je vrienden werft die nog geen WinterTrex-klanten zijn, krijg je een tegoedbon ter hoogte van 5% van de reisprijs van de boeking van je vrienden. Je vrienden krijgen automatisch € 20,- korting op hun eerste boeking.
Voorbeeld: de reis van je vriend heeft een waarde van € 2.000, jij krijgt dan een tegoedbon ter waarde van € 100.
Dat betekent: hoe meer vrienden je werft, hoe goedkoper je volgende wintersport wordt - of je reist zelfs gratis! - Wie kan wie werven? Vereiste is, dat de wervende reeds klant is bij WinterTrex.
Iedereen die nog geen klant is van WinterTrex kan worden geworven.
Per seizoen kunnen maximaal 8 vrienden worden geworven. Als er meer vrienden worden geworven, is een bedrijfsvergunning vereist. - Wanneer en hoe wordt de tegoedbon verstuurd? Nadat de reis van uw vriend afgelopen is krijgt de wervende automatisch zijn/haar tegoedbon met een code via e-mail.
Wanneer er meerdere vrienden geworven zijn wordt de tegoedbon zo lang verhoogd tot de wervende de tegoedbon voor de volgende WinterTrex boeking gebruikt. - Waar en hoe kan ik de tegoedbon verzilveren? De tegoedbon kan tijdens de online boeking van uw volgende reis via de WinterTrex website worden verzilverd. Hiervoor vult u de code in tijdens de boeking en de reisprijs wordt automatisch verminderd.
Wanneer de hoogte van de tegoedbon even hoog is als de kosten van uw reis gaat u geheel gratis.
Gelieve er rekening mee te houden dat deze tegoedbon niet combineerbaar is met andere kortingen of tegoedbonnen. Het is dan ook niet mogelijk de tegoedbon voor een reeds gedane boeking te verzilveren. De verdere voorwaarden vindt u op de tegoedbon. - Hoe lang is de tegoedbon geldig? De tegoedbon is geldig tijdens het seizoen dat uw vriend op vakantie gaat en het daaropvolgende seizoen.
- Waar zie ik de hoogte van mijn tegoedbon? Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik geworven heb? Nadat een nieuwe klant een reis geboekt heeft krijgt u automatisch een e-mail met een tegoedbon en het actuele bedrag.
- Ik heb de e-mail met mijn gepersonaliseerde link per abuis verwijderd. Waar vind ik de gepersonaliseerde link om vrienden te werven? Op onze infopagina over vriendenwerving vindt u onderaan een invoerveld. Voer daar eenvoudigweg uw e-mailadres in en wij sturen de gepersonaliseerde link direct door.
- Mijn vriend is vergeten om vóór de boeking op de gepersonaliseerde link te klikken. Kan de boeking achteraf aan mij worden gelinkt? Nee, dat is helaas niet mogelijk.
De nieuwe klant moet in ieder geval via de gepersonaliseerde link op onze website www.wintertrex.nl terechtkomen zodat de reis aan u gelinkt kan worden.
9. Algemene vragen
- Wat is de Best-Price-garantie? Mocht je een door ons aangeboden reis - met dezelfde beschikbaarheid en inbegrepen services - bij een andere touroperator voordeliger hebben gevonden, stuur ons de aanbieding dan uiterlijk op de dag van de boeking via e-mail naar bestprice-nl@wintertrex.nl, en we garanderen een € 10,- lager totaalbedrag. Niet geldig voor een omboeking op een later moment.
We zijn er echter van overtuigd dat je geen betere prijs-kwaliteitverhouding zult vinden! - Wat is de sneeuwgarantie? Gratis omboeken naar een andere skireis op dezelfde datum* is mogelijk als:
5 dagen voor de aankomstdag door sneeuwtekort alle skigebieden die bij de door ons verstrekte skipas zijn inbegrepen, gesloten zijn
het hoogste punt van het skigebied op minimaal 1.800 m ligt
de aankomstdag tussen 01-01 en 15-03 is.
Om van de garantie gebruik te maken dient u zich vijf dagen voor reisbegin/aankomst, bijv. op maandag, indien u op een zaterdag aankomt, via e-mail te wenden aan sneeuwgarantie-nl@wintertrex.nl.
*Onder voorbehoud van beschikbaarheid en tegen de dagelijks actuele prijs zonder Last-Minute & More-korting. - Wat houden accommodaties in met „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ ? Wanneer de gewenste accommodatie geen speciale pensionsnaam heeft en de naam over het algemeen „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ is, wil dat zeggen dat u van het toerismebureau ter plaatse te horen krijgt in welk pension u zal worden ondergebracht. Onze „ontbijtpensions“ zijn pensions in de omgeving van het skigebied die overnachting met ontbijt aanbieden en die over een gezellige kamer beschikken met bad of douche en wc. Het kan niet worden gegarandeerd dat groepen in dezelfde accommodatie kunnen verblijven.
- Wat betekent de toevoeging "aanbieding" bij een kamer- of accommodatienaam? Sommige accommodaties komen twee keer in het overzicht voor: eenmaal met de toevoeging "aanbieding" en de andere keer zonder deze toevoeging. Bij de accommodaties met de toevoeging kunnen we een paar appartementen/kamers voor bijzonder voordelige prijzen aanbieden. Er zijn geen kwaliteitsverschillen tussen de accommodaties met toevoeging "aanbieding" of zonder toevoeging. Daarom loont het zich als een accommodatie twee keer wordt aangeboden, die met aanbieding te boeken. Informatie over het zoeken naar accommodaties vindt u hier.
- Wat betekenen de afkortingen LG, LO, HP, VP, AI en douche/wc? LG = Overnachting op basis van logies
LO = Overnachting met ontbijt
HP = Overnachting met halfpension (ontbijt + avondeten)
VP = Overnachting met vollpension (ontbijt + middag- en avondeten)
AI = All Inclusive (precieze inhoud: zie beschrijving van de desbetreffende accommodatie)
Douche/wc = Kamer beschikt over een badkamer met douche en wc
Bad/wc = Kamer beschikt over een badkamer met bad en wc - Wat is de Crazy Booking Night? Tijdens onze Crazy Booking Night kunt u binnen en bepaalde periode sterk afgeprijsde aanbiedingen boeken. De prijzen gelden steeds voor een bepaalde reisperiode, bijvoorbeeld tijdens het voor- of naseizoen of bepaalde reisbestemmingen. De prijzen tijdens de Crazy Booking Night zijn al inclusief korting.
U kunt boeken zolang de voorraad strekt, onze Best-Price garantie is hier natuurlijk eveneens inbegrepen.
Om steeds op de hoogte te blijven over de datums en thema van de volgende Crazy Booking Night kunt u zich hier inschrijven voor onze nieuwsbrief. Het is bovendien mogelijk ons te volgen via sociale media.